Det där med längd och viktenheter....

...kan vara problematiskt för en 4,5 åring upptäckte jag igår kväll.

Vi skulle äta tunnpannkaka till middag och till dessa brukar vi ha glass och jordgubbssylt.
Jag stekte pannkakor för glatta livet och när smeten började ta slut bestämde jag mig för att plocka fram glassen så den skulle vara lite tinad till gubben kom hem.
När jag tog fram paketet ur frysen tyckte jag det var ovanligt lätt för att vara en 2 liters bytta. Jag öppnade locket och såg att byttan var nästan tom! Då sa jag till M:
"-Jag tror pappa inte får någon glass till sin pannkaka ikväll för han har nästan ätit upp 2 LITER alldeles själv."

Så kom pappa hem och M springer till dörren och rycker upp den och skriker till pappa:

"-Pappa! Du får ingen glass till din pannkaka för du har ätit upp 10 METER glass alldeles själv!!"

Både far och son är ena riktiga "glassomaner" och jag tror nog att lille B blir likadan....
Så det blir nog till att gömma glassen hädanefter om jag ska få något med när de där tre äter glass i stora lass.


Lev väl!!

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0