M hade en tung kväll ikväll....

Ikväll var det mycket om döden igen för M när han skulle sova.

Han frågade när jag skulle dö och om han skulle dö samtidigt som mig. Varför han funderade över detta var att han ville ligga i samma grop som mamma.

Jag försökte förklara att han skulle vara stor när jag skulle dö och då kanske han inte alls ville ligga i samma grop som mig. Då sa han att han aldrig ville flytta ifrån mig.

Sen sa jag att jag skulle ju vara gammal när jag skulle dö och då kom han ju på att då var jag ju en gammal TANT. "-Då ska jag aldrig mer kalla dig för mamma!" sa han med tårarna rinnande. Jag frågade då vad han skulle kalla mig då för jag skulle fortfarande vara hans mamma fast jag var gammal. "-Jag ska kalla dig mormor."


Efter många om och men så släppte han den diskussionen för att komma till nästa sak som han var upprörd över.

Han vill vara en TJEJ! För han ville ha stora tuttar, precis som mamma. Men killar har ju inte stora tuttar, sa jag då. Pappa har ju inte stora tuttar. "-Varför vill du ha stora tuttar då? Vad ska du göra med dem?" undrade jag.

"-Ja, men jag vill ju mjölka en bäbis förståss." blev svaret jag fick.


Så livet kan vara jobbigt även fast man bara är 4 år och 5 månader.

Lev väl!

//Erika


Kommentarer
Postat av: angela

jisses vad han tänker mkt.. din fina kloka lilla grabb

2008-05-23 @ 12:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0