Tyck synd om mig...

...mamma!!
Det tyckte i alla fall B häromdagen.

M städade i lekrummet/kammar'n här hemma för att tjäna sig en hacka till en lego sats som han så gärna vill ha. (Vaddå barnarbete???)
B bestämde sig för att stjälpa till, som vanligt, och tippade ner M's legolådor från deras bord. Rakt ner i huvudet på storebror!!!
Varpå storebror börja yla och gråta, låter lite som en mistlur ungefär. B gör stora ögon och sen kommer han springande till mig, som sitter på köksgolvet, och kastar sig ner i mitt knä och buuhuu:ar lite så där lagom.
Efter kommer M som är både ledsen och arg, eftersom han VET att det blir  HAN som får plocka upp alla smålego bitarna trots att det är lillebror som haft ut dem.
Jag tittar då på B och säger:
-"Varför grinar du då? Det är väl inte du som fått legolådorna i huvudet??"
Då kliver B ur mitt knä, knatar in i kammarn/lekrummet, böjer sig ner, bonkar huvudet mot legolådorna och kommer tillbaka fejkgråtande till mig.

Då var det synd om B!! Han hade ju minsann också fått legolådorna i huvudet! Så det så!!

Barn är sååå rara, men inom glas och ram ska de vara, som min mamma brukar säga.


Tänke passa på att visa upp blondinen som huserar här hemma.
Hon är den snällaste man kan tänka sig, men otrooooligt dum!
Hon ger uttrycket "Dum blondin" ett ansikte!! Hon har tre hjärnceller och det är M,A och T. Det är nämligen det enda hon har i huvudet. Men hon är fin, min lilla skruffa. =o)




Lev väl!!

//Erika

Kommentarer
Postat av: Anonym

Japp hon är bäst!!! Min favvo!! ;) Måste komma och låna henne nån dag och ut å gå!

Kramar!!

2009-04-24 @ 18:48:40
Postat av: Kamilla

Ja...jag håller med, barn är underbara, när dom sover ;)

Din blondin är ju underbar!! såå fin, och min syrra har en hund med likamånga hjärnceller *skrattar*

kram kram

2009-04-25 @ 20:01:48
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Carina

Barn är rara... Särskilt när dom flyttat hemifrån. ;-) Tack för i helgen, det var superkul! Ska nog försöka komma till Knaften nån gång också, men det är ju på så konstiga dagar... Ha det gott!!! Kraaam

2009-05-06 @ 18:41:05
URL: http://www.cajaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0