Häng med i den nya folkrörelsen...

...som vi har här hemma!

Lille B har som bekannt börjat tala allt mer. Meningarna blir längre och längre, idag tror jag att han lyckades få in 5 ord i en mening om jag hörde rätt alltså. =os
Sen har han ju en del uttryck som han fått från storebror M, ta t.ex.:
Hilongången.
Nån som förstår det??!?
Översättningen är "hallongången". M håller på att trampa ner gräs och annat vid hallonsnåret vid ladugården här hemma. Detta jobbar han med dagligen....

Men nu till folkrörelsen så....

Uttrycket har B fått från M som i sin tur fått det från sin storkusin A (tror jag i alla fall, slå mig inte nu A.).

Ställ dig med fötterna ganska brett isär, böj på knäna, vik ut pekfingrarna på dina knutna nävar, böj armarna i 90 grader, luta dig liiite grand framåt och säg med hög och klar röst:

Rocka Pett!!

Så gör nämligen vår lille kille här hemma och jag kan absolut inte hålla mig för skratt. Rocka Pett! Jo jag tackar....
Byt ut P:et mot ett F så får ni vad han egentligen säger.... =o)


Lev väl och ROCKA PETT!!

//Erika

Kommentarer
Postat av: Lian

Hej..ja på något vis hamnade jag här...en korsett visade vägen och dt var trevligt (hur konstigt lät nu inte det ;)

Ungar är ju för goa...oftast brukar man ju inte uppmana att byta ut en bokstav mot F men här var det ju på pricken.

Ha det bra nu ska jag kika runt lite mer här inne hos dig. /Lian

2009-09-14 @ 22:34:06
URL: http://www.kexholm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0