Försöka duger och äpplet faller inte långt från päronträdet.

M har fått försig att det är han som bestämmer här hemma, trots att vi sagt flera gånger att så är det inte alls.

Igår ville han se på TV och bad sin far att slå igång tv:n och se till att det var Barnkanalen som var på. K sa att M såg alldeles för mycket på tv så det blev ingen tv. Sen gick K ut.
Då kommer M till mig och säger:
"-Nu skyndar vi oss mamma och slår på tv:n när pappa är ute!"
Jag säger att han inte får se på tv för mig heller.
-"Men mamma, säg så här när pappa kommer in! "Kennet slå på tv: åt M och se till att det är barnkanalen på. Han får det." Säg det mamma! Lova det!!"
Varpå jag snällt påpekar för vår son att nu försöker du bestämma här hemma igen och det är faktiskt pappa och jag som gör det.
-"Men mamma, jag bestämmer ju inte. Jag talar bara om för dig vad du ska säga!" svarar M

Efter en lite strund kommer så K tillbaka in och då kommer M susande och teaterviskar:
-"Mamma, rabbla ramsan NU!"

VAddå ha en lite Wanna-be Boss här hemma??

Sen insåg jag idag att B har ärvt mina gener angående att anamma reklamjinglar, dock inte slogans än han pratar inte tillräckligt mycket för det ÄN.

För er som sett reklamen för Zonix ett rökavvänjningspreparat som man sprutar in i munnen kommer detta låta bekannt.
Filmen utspelar sig på ett flygplan, i en av stolarna sitter en (i mina ögon ENORMT störig slusk) karl med hörlurar och diggar högt och inte alls till musiken han har i lurarna. Med jämna mellanrum kommer det en lång ton(?) i slutet av varje andetag.
Bapp-bapp-bapp, bapp-bapp-ra-bapp-BAAAAA.

Denna sång(?) klämmer B i med för full hals hela eftermiddagen!!

Den enkla slutsatsen av detta blir då:
Våra små telningar ser alldeles för mycket på tv!!

Lev väl!!

//Erika, som nu har fri scraptid i en vecka!!!
Ungarna och maken ska vara hos farmor och farfar i en hel vecka!!
Jag fick dessutom order av maken att jag skulle scrappa hela veckan!! =oO =o)
Yeehaaaw!!

Kommentarer
Postat av: Kamilla

YYYYeeeeYY gumman, nu får du din välbehövda tid!

Nu vill jag se minst ett rosa bidrag ;)

Kram kram och ha det så underbart, ring om du behöver prata lite scrap :D

2009-02-21 @ 12:08:15
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Lena B E

Ooooo vilken lyxig vecka du ska ha!! Härligt!! Nu kan du ju äntligen få dina sovmornar.

Kan meddela att jag skrattade gott åt detta - Men mamma, jag bestämmer ju inte. Jag talar bara om för dig vad du ska säga!" svarar M-!!

Kramizar från Lena

Postat av: annkan

Nämen hej!

Himlans vilken osis du har haft då... Gå och bryta armen sådär. :-(



Men duu, han är lika söt som jag minns han, lille M. :-D Skrattade gott åt hans "bestämmerier".



Hoppas du får en ljuvlig scrapvecka! Ska jag komma och "hjälpa dig"..? ;-)



Kram från A.

2009-02-26 @ 10:56:34
Postat av: Samara

Du har en utmaning i min blogg.

2009-02-27 @ 15:17:29
URL: http://sasha-samara.blogspot.com
Postat av: wildärtan

Hahaha - du har ju sååå sköna ungar!

Du är utmanad...

2009-03-19 @ 12:43:12
URL: http://wilderth.blogspot.com
Postat av: Anette Johansson

Hahahahahahahahahahaha, lika busig som sin mor ;)

Jag har utmanat dig, kolla in min blogg.

Kram Anette

2009-03-24 @ 14:52:41
URL: http://nettantrollet.wordpress.com/
Postat av: Anette Johansson

Hahahahahahahahahaha, lika busig som sin mor ;)

Du är utmand i min blogg :)

Kram Anette

2009-03-24 @ 14:54:23
URL: http://nettantrollet.wordpress.com/
Postat av: Annica H

Hallå bruden!

Hoppas att du har haft mycket tid till pyssel, nu när händerna fungerar?!!

Du har en utmaning i min blogg! :)

Kram Annica H

2009-03-24 @ 21:09:30
URL: http://annicah.wordpress.com
Postat av: Emilie

Grattis på födelsedagen Erika!!

Ha en underbar dag:-)

2009-04-07 @ 12:51:36
URL: http://wilderth.blogspot.com
Postat av: Lena B E

Grattis i efterskott!!

Önskar dig en Glad Påsk! Vi syns på blåkulla ;)

Kram Lena


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0