Rock'n roll och ordvitsarnas mästarinna...

eller kanske inte.

Jo Rock'n roll var det i morse!
M fick i julklapp av sin farmor en mikrofon och låtsas elgitarr. Med denna "spelar" han rock'n roll så det hörs i hela huset. Egentligen tror jag vi kan kalla det mer för Death Metal än vanlig rock'n roll. Eller för hans föräldrar, döv metall.

Jag hade fått löfte om sovmorgon imorse och den hade jag tänkt utnyttja till fullo. Men så blev det inte! Gubben lät M öva på sin Death Metall i rummet som ligger precis under sängen!! Tror ni det gick att sova??
Oh nooooo!!!

Så jag stapplade ner för trappen och fick då höra vad vår son hade sagt till sin far när han skulle hjälpa honom på med gitarren. (Det har vår lille Axl Rose inte fått kläm på själv, ÄN!)

M hade placerat sig själv väldigt nära mickstativet och skulle nu få ¨på sig gitarren. K hängde den så framför mickstativet eftersom den inte fick plats någon annanstans. Då fick han genast höra att DÄR skulle den ju inte vara, så K hänger gitarren Bakom ryggen på M. Då säger M till sin pappa:

-"Du fattar ju inte nått, Gubbe!!"

Det skrattade jag gott åt hela frukosten. =O)


Sen har jag tänkt visa er en lo där jag verkligen lekt med orden och själv tycker jag nog att jag är åtminstone liiiite fyndig.


Kommentarer
Postat av: Jane

Jaaa, vad kul att hitta hit! Ja jag TROR faktiskt att städivern kom med i paketet. Den HOPPADE liksom bara på en. Hihi :-)

2009-02-08 @ 07:33:38
URL: http://janesprivata.blogg.se/
Postat av: Kamilla

ÅÅÅ jag skrattar som vanligt VÄLDIGT gott när jag läser!!

Snygg LO :D

2009-02-08 @ 11:25:37
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Wildärtan

Du har för härliga ungar!!!!

Håll ögonen öppna i annonsbladet, för vi tänkte ha en scrapparlördag den 21/2 här i Storuman. Och jag tar med mina tombows då...

2009-02-08 @ 16:18:57
URL: http://wilderth.blogspot.com
Postat av: Lena B E

Vad underbart att bli väckt av sån ljuv musik ;) Jättehärlig LO i underbara färger!! Älskar blått! ;) Kramar Lena

Postat av: Lena B E

Du har en utmaning i min blogg. Kramisar

Postat av: Susanne

Hej, vilken underbar läsning jag hittade här, har skrattat mig igenom de flesta inläggen! Ja, visst är barn härliga!!! :-)

/Susanne

2009-07-19 @ 19:04:53
URL: http://www.sussies.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0