Vilken j--la dag!!!

Eftersom det blev ganska sent igår så hade jag sett fram emot en lååång sovmorgon imorse. Tror ni det slog in eller?
NÄÄÄÄÄÄEEEEEEE!
Strax efter kl. 8 så rycks sovrumsdörren upp, taklampan tänds och min lilla mamma står i dörröppningen och talar högt om att klockan minsann är över 8.
Varpå jag frågar henne om det inte är tisdag idag och hon i sin tur frågar mig om inte M ska till skolan då.
_"Ne, det ska han inte", svarar jag.
-"Åh, förlåt!", säger mor och släcker taklampan, SMÄLLER igen sovrumsdörren och går ner till bottenvåningen.

Gissa vad som hände??

Båda killarna vaknade och skulle naturligtvis gå upp. Där gick startskottet för en diabolisk dag.

B kan ju som bekannt driva sin mor till vansinne. Denna dag är inget undantag.
Han har klättrat upp på min scanner minst 15 gånger.
Han har hällt ut allt i recycle backarna på köksgolvet.
Hällt ut mjölk på bordet och golvet.
Han har vänt upp och ner på duplolådan.
Rensat mammas scrapbord.
Rensat mammas plånbok på allt viktigt hon kan ha där. Pengar finns det inga så det var lugnt.
När han sen inte får som han vill eller det inte går som han vill så GALLSKRIKER ungen. Idag blev det en sisådär 200 gånger.
M stackarn terroriserade han så fort han fick tillfälle. Nu stängde i och för sig M in sig i kammar'n och lekte där ensam så då fick han fortsätta terra mig istället.
Han vägrade äta lunch. Det har aldrig hänt när ungen är helt frisk, vilket han är just nu.
Han sov lite drygt en timme, vilket är lite för att vara B.

Sen det som fick mig att ifråga sätta min mentala hälsa var när jag upptäckte att ungen lagt sin "sovoverall" i tvättkorgen och den följt med mormor hem. Vad sjutton skulle ungen sova i nu då?
Jag fick bylta på honom det tjockast kläderna han hade och ner med honom i vagnen.
Sen hjälpte det ju inte att han hittade den gamla mjölpåsen som pappa fyllt med boss från vedlådan och hällde ut innehållet på köksgolvet. Inte nog med att han hällde ut det sen vispade han omkring det med sina händer och fötter också.
Då brast det totalt för Erika!
Jag grät så tårarna sprutade.
M som gått på toan för att göra nr 2 ropade att han var färdig frågade mig varför jag grät.
Vad skulle jag svara på det?
Ett pedagogiskt: "jag vet inte" blev svaret han fick. Stackars unge!!

Men jag får tänka på sången om "Skelögda Elin" som Eva Rydberg sjöng i "Rabalder i Ramlösa" på tv.
"Det finns dom som har det värre!"

Det var min dag och jag hoppas verkligen att din dag varit bättre än min!

Lev väl!

//Erika.

Ps. Jag hoppas kunna lägga ut lite nya alster på söndag så håll korpgluggarna öppna! ;o) Ds.

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Nääämen Erika !!!!

Vilken dag du haft! jag avundas dig inte!!Hoppas sagen ida blir bättre och så ska vi ju scrappa på lördag :D megaglad så ta en valium och var nöjd skrattar kan du tänka att jag var lika frustrerad när mina små hjärtegryn var små ler jag tror det är små barn uppgift här i livet, driva mammor till vansinne och sedan ska man på nåt vis stärkas och gå stark ur striden gapskrattar

Nåväl, vi ses bönan :D

2009-01-14 @ 11:55:46
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Anette Johansson

Puss på nosen!! smack

Känns det bättre nu ;)

Kram

2009-01-14 @ 21:39:15
URL: http://nettantrollet.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0