Hårklippning och recycling.

Jag får börja med att be om ursäkt för att jag varit sååååå dålig på att uppdatera bloggen på sistone. Varför vet jag egentligen inte för det händer ju en hel del här hemma? Måste bero på min "lathet" som M säger.

Nåja..
För er som kanske följer bloggen och våra små söners tilltag så kanske ni kommer ihåg att jag ska recyclas av M den dag jag dör. Lille B vill tydligen inte vara sämre utan nästan lite värre för han vill ha vissa kroppsdelar redan nu! =oO

Storebror bygger en lådbil och lillebror ska inte vara sämre. Däremot är jag mer tveksam till lillebrors val av material att bygga sin lådbil av.
En dag kröp han upp i mitt knä, stoppade in sin lilla hand innanför mammas fleeceväst och "taffsade" så där som barn brukar göra ibland på mina "behag".
Då påpekade jag att de minsann var mina, men då fick jag genast till svar:

-"NÄHA! För dom ska jag ha till min lådbil!!"

Hmmm.... Undrar just om han ska ha dem till airbags eller....??
Vart får de allt ifrån??

Härom kvällen insåg jag att våra killar är långhåriga. M's lugg gör ner i ögonen och B's är inte långt därifrån heller. Så jag tyckte att det var dax att klippa dem och då ville storebror vara först. Fast det tyckte inte lillebror, han skulle minsann vara först!
Då sa jag att om de inte lugnade ner sig så skulle jag ta fram rakapparaten och raka av dem ALLT hår. Då öppnar lille B munnen och säger:

-"Mamma. Du får raka våra håriga arslen." Samtidigt stryker han sig i nacken.

Ni kan ju nästan gissa vad som händer härnäst... Jag viker mig dubbel av skratt och fadern i huset likaså. Båda två inser vi ju att deras håriga arslen inte är särskilt håriga alls. Däremot tvivlar jag på att B vet var arslet sitter någonstans. Kanske läge att ha en lite kurs i anatomi med ungen??

Nu är det dax att fortsätta med städningen som jag hållit på i en vecka. Suck!
Men sen är det ut i det vackra vädret som gäller!! Jag hoppas ni gör detsamma!

Lev väl!!

//Erika

Kommentarer
Postat av: Cahmilla

Hahah, jag tror jag döööör av skratt =)

2010-05-09 @ 20:17:17
URL: http://handlewithcare.blogg.se/
Postat av: Wildärtan/Emilie

Dina ungar är ju för härliga Erika! Kram till dig och de dina!

2010-05-10 @ 18:39:48
URL: http://wilderth.blogspot.com
Postat av: Karina

Ett gott skratt förlänger livet sägs det och nu fick jag några år+ på kontot;)

Härlig blogg, jag har läst och fnissat och dessutom beundrat dina alster

//Karina

2010-05-13 @ 01:09:22
URL: http://englagard.blogspot.com
Postat av: Annike

Haja, oj vilken skön kommentar av lillebror!!

2010-05-22 @ 17:58:40
URL: http://www.pyssellyckan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0