Nytt år - nya förhoppningar?

Så kan vi då skriva 2011. Hur länge det dröjer innan man skriver rätt år låter jag vara osagt. Jag brukar ha problem ett bra tag innan det blir rätt.

Vad har jag då för förväntningar på 2011?

* Att våra små killar får vara friska
* Att de slutar stjäla halstabletter av sin mor
* Att de kanske lär sig lyssna på vad mamma och pappa säger
* Att jag kanske tvingas inse att alla mina förväntningar aldrig kommer att inträffa.

Den sista punkten har jag redan tvingats inse.
Tyvärr!

Förra året blev vi alla olika djur här i familjen. Detta enligt lille B.
Han kom ner från vinden och talade om för mig:
-"Mamma! Jag är en uggla!"
-"Jaha" svarade jag.
-"Och M är en krokodil!" sa B.
-"Jasså" sa jag.
-"Pappa är en apa!" sa Lille B.
(Själv tänkte jag att inget kunde vara sannare eftersom K är hårig som en apa. Ja i alla fall på ryggen.)
-"Jaha, men vad är jag för djur då?" undrade jag.
Svaret blev inte direkt vad jag väntat mig...

-"Du. Du är en dinosaurie!"

Så alla andra i familjen är någorlunda söta och gulliga. Jag, jag är en skräcködla!

Gott Nytt År allesamman och Lev väl!

//Erika

Kommentarer
Postat av: Carina

Hello!

Har du plats för tre pysslare den 22/1? Jag, Hozza med dotter är sugen... Ha det gott!! Kramen

2011-01-08 @ 13:37:01
URL: http://cajaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0