En dag - Ett liv

Är det inte så han sa, Alfred i Emil i Lönneberga?

Var på 40-års kontroll på vårdcentralen för nån vecka sedan och då hade jag högt blodtryck! Jag som aldrig haft högt blodtryck i hela mitt liv!!! Mycket mysko....
Idag var jag dit igen för att kolla det och nu hade jag minsann inte högt blodtryck. Puh!! Lättnaden var stor.

Ungarna har varit febriga och snoriga i helgen, suck! Men nu mår de bättre båda två. M var på dagis som vanligt idag och B kissade i pottan för första gången. Då blev mamma såååå stolt. =o)

Idag fyller för övrigt min yngsta brorsdotter 20 år! Grattis gumman!!
Usch vad tiden går fort!
Tyckte det var igår hon hojtade Eiita efter en... Jag vaknade upp en dag och så var de stora hela bunten.....

Det är bara att inse att om en inte alltför avlägsen framtid kommer sönerna vara två meter långa, finniga, ha fett hår och komma hem och gasta; "Morsan! Jag vill ha en moped!" Kliva ur sina stinkande gympadojjor, i storlek 48, gå in i köket och länsa kylskåpet på allt som där finns, stänga in sig i sitt rum och spela det som då kommer att kallas musik.
Då lär jag nog fler än en gång tänka:
Hjälp! Vart tog mitt liv vägen??

Lev väl!

//Erika

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja, det är sjukt vad tiden går fort när man fått barn....Tänk vad långt sommarlovet kändes när man var liten...
nu är det ju bara vår sen blir det höst igen :-)

Ha det bra!

2008-05-05 @ 22:22:09
URL: http://lilla-pyssling.blogspot.com
Postat av: Yngsta brorsdotter :P

Hehe! Så stor är jag väl inte? ;) Bara sådär lagom ;P
Om du vill så kan jag ju fortfarande springa och ropa Eiiiiitaaaaa!!!!! :P
Tack för grattandet :)

2008-05-06 @ 22:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0