Finns det....

...några blöjfria barn här??

Ja, i vårt lilla hus är det åteminstone ett barn som har blöjor. B!

Vi har väl sen i somras försökt få den lille gossen att förstå att man ska göra saker och ting på toaletten eller pottan istället. Utan resultat kan jag meddela.

M bestämde själv en dag när han vaknade att han minsann inte använde blöjor längre. Och det gjorde han inte heller! Duktig kille!!

Nu har liksom B kommit underfund med att det är bara HAN som INTE går på toaletten. Tom katterna gör det ju! (Deras kattlåda står på toaletten, sen kan vi ju ha en låååååååång diskussion huruvida de använder den jämt eller inte!! =o( ) Så nu talar han om att han minsann kissar och bajsar, fast fortfarande i blöjan. Men det är ju ett steg i rätt riktning.

Idag var vi hos mormor, när han högt och tydligt talade om att han bajsade. Mormor sa då till honom att det ska man ju göra på toaletten och jag la då till "eller pottan".
Ungen spärrade upp ögonen så de blev stora som tårtfat och utbrister förvånat:
-"Finns det potta här???"

Mormor och mor börjar gapskratta, medan den alltid like lugne fadern talar om att potta har de inte hos farmor och farfar. Vilket inte gör saken bättre för mor i huset. Hon skrattar ännu mer "usteriskt" som M sa tidigare. Tårarna rinner, magen guppar och B ser ännu mer förvånad ut.

Sen bestämmer han att mormor ska byta hans blöja, ingen annan!

Hur ska detta sluta?? Jag har ingen aning, men jag inbillar mig att det kommer att gå bra. En dag kommer han på tricket. Att man ska gå på toan eller pottan och kissa och bajsa.

Huvva va mycke skitsnack det blev ikväll!
Jag ber om ursäkt för detta.

Lev väl!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0