Små grytor har också öron eller....

barn gör inte som man säger, barn gör som man gör.

Vilket jag nu fått lära mig.
Äntligen tycker säkert vissa.
Andra kanske tycker synd om mig, vad vet jag?

När jag var liten så hade min mor en "ritual" eller vad jag ska kalla det för som jag ABSOLUT avskydde mer än något annat.
När vi var ute och man blev kladdig eller smutsig runt munnen, tog hon tag i hakan på mig och sen kom det!! Hon fuktade sin tumme med tungan och så torkade hon bort det jag hade runt munnen. DET var det VÄRST jag visste då!
Gissa vad jag gör??
EXAKT LIKADANT!!!
Så detta kommer våra söner älta till leda hos eventuella framtida psykologer, det skulle jag ha gjort!

Lille B har varit i farten bland mammas stämpelfärger idag igen! Gaaahhh! Resultatet?
Ett stycke förstörd Bamse t-shirt.
Och en uppretad mor!

Sen har ungen lärt sig en massa nya ord också! (Hjälp!!!) Här ett exempel på ett av de nya orden...

Vi, jag och K, satt vi köksbordet och läste på varsin sida av bordet. Då kommer B på att han också ska läsa. Han börjar klänga och klättra på mig och jag frågar honom vad han vill. Han svarar att han ska läsa och sitta i mitt knä och göra det.
Jag tycker att han kan sätta sig i sin stol och läsa sin bok där.
B klättrar upp i sin stol, sätter sig ned och säger:
-"Vars ska jag ha min bok?"
-" Du kan väl lägga den på bordet?" föreslår jag.
-" Men då måste pappa flytta på den förbandade tidningen först!!" kommer det ur sonen!!

Om ni har hört honom prata någongång så vet ni ju att han läspar och har extremt rullande "R".... Testa själva får ni se hur det låter då!

Lev väl!!

//Erika

Kommentarer
Postat av: Rhode

Ha ha ha. Ja undrar om det där tricket att slicka på tummen var något våra mödrar lärde sig i skolan??? Minns ännu tydligt hur mycket jag hatade det, faktiskt så mycket att jag INTE förmått mig att göra det mot mina egna barn!



Ha det gott!!

Rhode

2010-02-28 @ 22:51:00
URL: http://myworldmytruth.blogg.se/
Postat av: Catharina Broman

Ha ,ha ha visst är det rart med barn.Det sägs att det är från dem man får höra sanningen....Tycker mig verkligen ha märkt att barn verkligen gör vi vuxna gör.Du vet sådan mor sådan dotter och sådan far sådan son osv...

Kram catharina

2010-03-01 @ 14:19:01
URL: http://www.cattiskrypin.blogspot.com
Postat av: Catharina Broman

Ha,ha ,ha det sägs ju att det är av våra barn man får höra sanningen.Det sägs också att sådan mor sådan dotter eller sådan far sådan son osv ...

Det är verkligen rart med barn.jag tycker att verkligen stämmer med att barnen gör som vi vuxna gör.

ha det gott!

kram Catharina

2010-03-01 @ 14:22:59
URL: http://www.cattiskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0