Kattpink och (E)romantik.

Här i huset finns två katter. Deras namn är Våfflan och Vips.
Vips har en uppsjö med andra namn, de flesta inte alltför kärleksfulla.
Vår lilla kattfröken har en benägenhet att pinka inne och då inte på kattlådan utan där HON tycker att det passar.
Detta har hon gjort sedan vi fick M för 7 år sedan.

Jag har varit less detta evinnerliga pisstorkande och tvättande av kattkiss stinkande kläder MÅNGA gånger men hon har fått vara kvar.
Nu är dock mitt tålamod snart totalt slut!
Tydligen även M's. Det fick mormor och jag erfara häromdagen.

Jag hade hittat två kattpink pölar på bottenvåningen och hundskrället hade käkat upp halva pajdegen som vi skulle ha till middag, så min dag var inte särskilt bra.
Detta fick till följd att humöret gick samma väg. Grrr!

Jag utlöste en belöning på den som fångade katten, men som fick ett mindre smickrande namn just då. (Läs kattj-veln!!)
Våra små söner gick för jakten med buller och bång. Det sprang katter och pojkar fram och tillbaka och tillslut lyckades M fånga katten.
Jag tog katten och hivade ut henne i snödrivan och skrek väl några okvädningsord efter henne också. Det är jag nästan säker på att jag gjorde.

En stund senare kommer mormor på besök och då talar M genast om belöningen han ska få.
Mormor undrar naturligtvis vad han gjort då som ska få en belöning.
-"Fångat en katt." säger han stolt.
Mormor undrar då vilken katt han fångat.
-"Ja men Pissmadammen förståss!!" som om mormor var otroligt korkad som inte begrep detta.

Sen frågar han mig:
-"Mamma? När ska du avverka pissruskan egentligen?"

Det har jag frågat mig själv måååånga gånger och nu tror jag att det inte är länge kvar innan katteländet är avverkad.


Sen måste jag få berätta om M och hans nattliga utläggningar.
Vår kille M pratar nämligen i sömnen!
Det finns långa utläggningar och enstaka ord man hör.

Härom kvällen när vi gått och lagt oss så hör jag honom säga:
-"Det är tre fredagar!"

Sen fick väl mamma och pappa upp "ile" och hade mysigt tillsammans.
Mitt i alltihop så utbrister ungen:
-"NÄE! Nu har jag fått nog!!"

Jag tittar förvånat på maken och undrar om ungen är vaken?
Sen börjar jag skratta så tårarna rinner och då frågar maken om jag har fått nog.

Lev väl kära vänner!!

//Erika

Kommentarer
Postat av: SJ

Det är rart med barn eller hahahahaha

2011-03-16 @ 11:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0