Nu spökar det här hemma!!

Saker försvinner här hemma! Mina saker i synnerhet…. Suck!
Det har gått så långt att jag påbörjat en lista över saker jag saknar och därmed också letar efter.  Listan blir bara längre och längre, jag verkar inte hitta de saker jag letar efter.
JO! En sak på listan har jag hittat!
Men vad är en sak när man har ett dussin eller mer saker som man letar efter? En fis i världsrymden, en droppe i havet…

Jag brukar skämtsamt säga att jag lever i ett organiserat kaos, men denna teori verkar tyvärr bli alltmer sann. Dock utan det organiserade framför. Med andra ord är det KAOS här hemma bland alla mina saker.

 

Jag har länge misstänkt att det spökar här hemma men ikväll fick jag det bekräftat av lille B.

M och B sitter och bygger med lego i kammarn när plötsligt M gastar och gormar om någon speciell legobit som försvunnit.
-”Det är du som tagit den!” Gastar han åt lillebror.
-”Nähä!” svarar lille B.
-” Det kan bara vara du som tagit den!” gormar M vidare.
-” Nähä!” svarar B
- ” Vem kan då ha tagit den? Det MÅSTE vara du som tagit den!!” argumenterar M vidare.
Då säger lille B helt lugnt:
-” Spöket Laban.” Som förslag på vem som har tagit den försvunna legobiten.

Då får naturligtvis storebror något mer att diskutera med sin något mer tjurskallige lillebror.

-” Det kan inte vara spöket Laban! Han finns inte!” säger storebror.
- ” Joho! Det gör han visst!” replikerar lillebror.

Sen är diskussionen i full gång! Och deras diskussion består hela tiden av två skilda påståenden. Den ena hävdar bestämt att Spöket Laban INTE finns medan den andre lika bestämt att Spöket Laban VISST finns. Ingen ger sig och diskussionen blir allt mer högljudd!

Kan ni gissa hur diskussionen låter??

 

-”Nähä!”

-”Joho!”

-”Nähä!”

-”Joho!”

-”Nähä!”

-”Joho!”

-”Nähä!”

-”Joho!”

-”Nähä!”

-”Joho!”

-”Nähä!”

-”Joho!”

-”Nähä!”

-”Joho!”

-”NÄHÄ!!!”

-”JOHO!!!”…..

 

Jag känner mig nödd och tvungen att förkorta deras argumentering för den var tämligen lång och fadern fick gå in och avbryta den.

 

Men jag måste erkänna att jag är benägen att hålla med lille B:
Spöket Laban finns visst! Han verkar ha övergett slottet GomorronSol och flyttat hit. Dessutom verkar han ha en förkärlek för mina scarpsaker….
Strange…..

 

Lev väl kära vänner och lämna gärna ett avtryck innan du går. =o)

 

//Erika

 


Kommentarer
Postat av: SJ

VISST FINNS SPÖKET LABAN för spöket Labans pappa finns ju även om han ibland tar formen av honkön ;-)

Ja, du vet -jag ska bara........ ;-D

2011-03-16 @ 09:15:35
Postat av: SJ

Hallå hallå är du ledig eller??? Nu måste du snart uppdatera lite så jag vet vad du gör ;-D

Här händer ju inget mer än att jag å Mona ska käka middag i kväll å på fredag blir det visst Harrys :-D

Ha en riktigt bra dag

2011-03-23 @ 08:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0