Man får passa sig för vad man kallar sina barn....

Det lärde jag mig igår kväll. MED BESKED!!!

Jag brukar ju säga att B far runt här hemma som en liten iller, eller ett skållat troll.

Igår kväll fick jag nästan ett skållat troll här hemma.

Vi kokar vatten för att värma B's välling i. Detta gör vi i en tillbringare som brukade stå på skärbrädan, det gör den inte längre!! Värmer vällingen alltså.

Denna tillbringare behagde lille B tömma över sitt huvud och vänstra axel igår kväll. Tack och lov var vattnet inte kokande utan hade svalnat av lite grand, men det var ändå tillräckligt varmt för att han skulle bränna sig.

Så det blev till att ringa sjukvårdsupplysningen, åka med ungen till akuten, skicka M med mormor hem till henne, sitta på akuten några timmar.

Men innan ni går i taket så kan jag meddela er att det gick BRA!
B mår hur bra som helst.
Han är liiiite röd i hårbotten idag, men det är inget alarmerande.

Så hädanefter är det bara JAG som far fram som ett skollat troll här hemma.
Ok, kanske inte just nu eftersom jag har fått ryggskott!

Hmm, undrar om det går över med ett nackskott.....???

Lev väl och håll kokande/hett vatten ifrån era små telningar!!

//Erika

Kommentarer
Postat av: Lena b e

Å fy vad hemskt, vilken tur att vattnet svalnat lite och att allt gick bra! :)

2008-12-17 @ 22:14:21
URL: http://lenasbloggsida.blogspot.com
Postat av: samara

Ojoj, tur det inte blev värre då,stackarn.



Jag visste inte att du hade blogg,ska ta och läsa lite bakåt sen idag, för du är ju cool =)

2008-12-18 @ 08:41:50
URL: http://.sasha-samara.blogspot.com
Postat av: Anette Johansson

Jösses amalia så det händer grejer hos er.

Vilken tur att det gick bra trots allt pust

Kramar från ett annat troll nämligen Nettantrollet ;)

2008-12-18 @ 10:16:20
URL: http://nettantrollet.wordpress.com/
Postat av: Ulrica

Full fart hos er som alltid, ha ha! Vill ju såklart passa på att tipsa minkära dt-kollega om en härlig utlottning hos mig, kika in du oxå! =)



Kramen

2008-12-21 @ 18:30:54
URL: http://www.mysmumlan.blogspot.com
Postat av: Kamilla

Men mamma mia hur det kan gå :o men jag vet ju att han är snabbare än blixten ;)

Dessutom är det inte så lätt alla gånger att hinna se överallt, man är ju bara utrustad med 2 ögon :/ tur att det gick bra och ha en goood jul och MEGA KRAM till dig!!

2008-12-21 @ 21:15:11
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0