Under (menings)uppbyggnad...

Lille B som snart fyller 2 år har börjat konstruera meningar bestående av fler än två ord. ibland blir det rätt och ibland blir det lite tokigt.

ikväll fick han vara ute med pappa efter middagen, efter en stund kom han in och sa: "Mej blöt". Det var han verkligen, blöt alltså. Det blev till att plocka av honom alla kläderna och så fick han springa omkring som "nakenfis".
B vet att man ska "kinka toaletten" men ikväll misslyckades det. Han stod på knä på en av köksstolarna och pinkade ner denna. Då sa pappa att det var väl onödigt, varpå sonen kommer till mig och säger:
"-Kinka ner stolen där!" Första fyra ords meningen innehöll ordet "Kinka"..... Var ska detta sluta?

Sen går han ju på Dakis numer. Där äter de kannkaka och pyttikanna varje dag enligt B. Det är i alla fall det svar man får om man frågar honom vad de ätit på dagis. Sen brukar han lägga huvudet på sned, le brett och säga:
"skojja Mamma!"

De är allt bra söta de små liven.

M är inne i värsta trotsen och uppkäftighets åldern just nu. Jag tror att jag har en tonåring i en sexårings kropp. Milde himmel! Hur ska han då inte bli när han blir tonåring på riktigt??
Tror att jag ska släppa den tanken omgående, annars lär jag bli ännu mer gråhårig än jag redan är.... suck....


I helgen hade vi ju scrapträff i dagarna två.
Jag skapade för glatta livet, tror att det blev 5 lo:s i alla fall.
OM jag har möjlighet ska jag fota dem och lägga upp dem här i bloggen imorgon.


Lev väl!
Och ta hand om varandra i trafiken..
Is på rutan - rattmuff på, tjällossning - rattmuff av!
Mer behöver man inte veta!

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0