Glad midsommar kära vänner!!

Jag hoppas innerligt att vädret blir bättre till imorgon.
Vi ska nämligen på bröllop då, och ingen vill väl att det regnar (eller hemska tanke SNÖAR!!) på ens bröllopsdag.

Här hemma har firandet varit tämligen lugnt. Inga större intag av något slag... Jo jag kanske överdoserade min potatis ranson till middagen. Jag äter nämligen inte sill, och inte hade vi något annat att äta till midsommar. Tack och lov äter ungarna sill, så jag fick klara mig med potatisen.


Lille B har varit i farten igen....
Just nu är det talet som används flitigast och allt klättrande har liksom lugnat ned sig. Puh!!

Storkusin A har varit på besök hos mormor idag och silat sand. A är en Ockelbo samlare av stora mått och sanden ska användas för att blästra gamla chassin och huvar.
Lille B bestämde sig för att idag skulle han minsann säga Ockelbo han också. Så han tittar in i garaget och utbrister glatt: "Ockebii". Varpå storkusin A säger att det heter OckelBO. Till svar får han från B; ockebii.
Nu utbryter kampen om vem som har rätt mellan de två kusinerna.
A: Ockelbo
B: Ockebii
A: Ockelbo
B Ockebii
A: Ockelbo
B: Ockebii
A: Kan du säga BOO B?
B: Booo
A: Ockelbo
B: OckeBII

Så jag tror nog att det var B som vann den kampen.

Glad midsommar och lev väl!!

//Erika

Kommentarer
Postat av: kusin A

Får erkänna mig besegrad, men är nöjd att han har förstått vad det är som gäller när vi pratar bil och skoter. sen hoppas jag att jag inte kommer att blästra huvarna också, då får du nog fixa spons på spackel åt mig

2009-06-21 @ 21:36:58
URL: http://www.rave643.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0