Smörgåstårta.

Jag klev upp kl. 05.00 imorse för att dekorera smörgåstårtan jag gjort till jobbet. Gäääsp!
När sedan barnen kom ner och såg tårtorna, ja det blev två av en, så tyckte de att de minsann kunde få smörgåstårta till frukost.
Det höll inte jag och fadern med om.
Som vanlig blev det ett oherrans liv på M. Den killen har röstresurser kan jag tala om. =O.

Mina tårtor fick följa med till jobbet och de som smakat dem innan jag gick hem tyckte de var goda. Kul!! =o)

Sent på eftermiddagen ringde maken på mobilen. Den hade jag i högra bakfickan och i min högra hand fanns det en rejäl klutt handkräm. Jag försökt nå mobilen med vänsterhanden men se det gick inte! Jag vägrar tro att det är arslet som är för stort, det MÅSTE vara vänsterarmen som är på tok för kort.
Så det blev till att försöka flytta handkrämsklutten från höger handen och till den vänstra och sedan fiska upp mobilen ur bakfickan.
Då gick det bättre.

I luren säger maken att han har två små killar hemma som säger att de ska göra en smörgåstårta NUUUUU! Det gick inte försökte han förklara för alla ingredienser fanns inte hemma plus att vi snart skulle äta mat. Återigen ett oherrans liv på M! Suck!
Jag lovade då att inhandla de saker som fattades till deras tårtor på vägen hem.

Så efter middagen ikväll så var det två små killar som gjorde smörgåstårta för glatt livet här hemma. Liite hjälp fick de med smetarna mellan skivorna men dekorerat har de gjort alldeles själva.
Jag lär inte få smaka på deras tårtor men huvudsaken att de hade kul. Kanske blir lättare att få dem i säng ikväll? Vi får väl se.

Här är några bilder på mästerkockarna in action och resultatet av deras "slit". ;o)



Så här blev M:s tårta.



Och här är lille B:s.



Ganska så fina va?? =o)

Lev väl!

//Erika

Kommentarer
Postat av: Katarina K

Jättefina tårtor! Jag tar för givet att de smaskade i sig dem och sen snällt gick till sängs? :)

Kram!

2011-02-16 @ 21:33:02
Postat av: SJ

Se till att ringa nästa gång sönerna ska göra smörgåstårta så kommer jag som skjuten ur en kanon för dom såg aningens smarriga ut. Ja, smörgåstårtorna alltså ;-D

2011-03-16 @ 09:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0