Jag fortsätter på djurtemat.

Vi är en familj med djurtycke tydligen.
B har ju talat om att vi är ugglor, krokodiler, apor och dinosaurier.

Nu ska hela familjen tydligen bli ormar!
Närmare bestämt av arten glasögonorm.
Tre av oss är det ju redan, men nu har även M sällat sig till den övriga familjen och kommer förmodligen bli glasögonorm han med.

I mitten på december gjorde han ett syntest hos skolsköterskan som visade att han såg ganska dåligt på ena ögat och lite mindre dåligt på det andra.
Han kom hem med lappen igår!
(Vår lille son är inte världens bästa på att få med sig viktiga lappar hem. Jag skulle nog säga att han ligger i bottenskiktet, därmed inte sagt att han inte försöker ta sig upp och bli bätter. Men för en mor som är otålig till max så går det saaaaaktaaaa.)

Så nu är det bokat tid hos optikern och mest troligt kommer även han få glasögon inom en snar framtid.
M är just väldigt positiv och förväntansfull över att få glasögon, men jag gissar att det kommer att gå över ganska snart....

Lille B har ju haft glasögon sen han var 1½ år och har vanan inne.
Häromdagen så var vi tvugna att lämna in dem för lagning igen!
Plopparna på näsan hade gått sönder bägge två. Tack och lov var den lagningen gratis.
Sen tyckte då lilla mamma, d.v.s jag, att glasögonen inte satt så bra på näsan och bakom öronen så jag sa att jag skulle komma till optikern med sonen nästa gång vi var till stan.

När vi parkerat bilen utanför optikern sa jag åt B att knäppa lös säkerhetsbältet och följa med mig in till optikern.
Det ville han INTE!
Han skulle minsann sitta kvar i bilen och vänta med mormor.
Då påpekade jag vänligt att det var ju honom de ville träffa så de skulle kunna fixa glasögonen åt honom.
Då tittar han på mig och säger bestämt:
-"Då kan väl dom komma hit?"

Lev väl!

//Erika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0