Kunskap och snor

Hej go vänner!

Jag ber om ursäkt för att min lilla blogg inte blivit uppdaterad på evigheter.
Men det kom lite mellan.
Jag fick ett jobb i början på maj, sen drog vi till Teneriffa i juni och sen jobbade jag hela sommaren.

Kunskap sägs ju vara lätt att bära, men den kan vara tung att förvärva.
En del kunskap får man enkelt, annan får man bokstavligen banka in i huvudet.

M har lite problem med läsningen. Han ljudar jättefint, men fick liksom inget flyt i läsningen. Detta till sin mors stora sorg.
Nu har detta dock ändrats markant! Till hans mors stora glädje!! =o)
Däremot tycker han fortfarande lika lite om att göra läsläxan.

En kväll tyckte han väl att vi hade tjatat för mycket på honom att han skulle läsa läxan. Så han gick och gjorde den motvilligt.
Efter en stund kommer han in i köket och förkunnar att han nu minsann hade gjort läxan. Kunde han nu få se på tv en stund?
Mor i huset säger nej och fadern nickar att han håller med modern. (Tur för honom!!)

M leker en stund med sina saker, men efter en stund har han ledsnat och säger till sin far:
-"Pappa. Jag går och slår på kunskapskanalen och ser om det finns någon kunskap där."

Tänk om det vore så enkelt!
Sätta ungarna framför tv:n och låta dem få all den kunskap de behöver genom alla dessa program som sänds där.
Hemska tanke, vilket samhälle skulle vi få då tro?

Vi skulle få barn som bara tror att det finns 6 tv-kanaler och att gud är en tecknadfigur. Gud vet hur han skulle se ut då??
Fåret Shaun skulle få lära ut etik och moral, fast jag gissar att våra barn skulle gilla grisarnas sätt mer och ta efter dem.
Milde tid! Nu är det bäst att jag slutar tänka i dessa banor och ser till att ungen gör läxorna och går i skolan istället.

Så till ämnet snor då....
Jag kan säga som så att det är vad mitt huvud innehåller just nu. Snor och nästan ingenting annat.

Lev väl!

/Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0