Vi ska gå på tiger jakt!!

Kommer ni ihåg Mora Träsk och deras "Vi ska gå på tiger jakt"?
Ni vet den när man ska stoppa tungan mellan underläppen och nederkäkens framtänder och säga just:
Vi ska gå på tiger jakt.
Om inte prova själva, det blir ganska komiskt.

Här hemma jagar vi andra saker.
K jagar nya recept att laga till middag.
M jagar sin egenhändigt byggda lådbil.
Jag, jag jagar..... hmm.....Inte är det dammråttor i alla fall!!!
B han jagar helt andra saker! Gärna tillsammans med morfar!

En dag kom B in i köket och såg ut som han smög på något/någon.
Han smyger fram till mig och teaterviskar:
-"Jag och morfar har varit på jakt!"
Själv dras jag med i stämningen och frågar viskande:
-"Jasså! Vad jagade ni då då?"
B tittar sig omkring lite, som för att kolla att ingen annan lyssnar innan han svarar på frågan.
Han tittar mig djupt i ögonen och viskar högt:
-"Myror!!"

Sen klampade han ut ur köket, ut genom ytterdörren för att jaga andra djur tillsammans med morfar?
Vad vet jag?

Lev väl!!

/Erika

Kommentarer
Postat av: Maria

Tjaba

Hoppas han inte jagade in alla myrorna bara ;-)

Allt väl här, superkul jobb men många intryck. Tänker på dig å vår campingdate för du vet - snart är det vår igen ;-)

Lev väl vännen

2011-10-13 @ 13:25:22
Postat av: Veronica Jonsson

Hittade dig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0