Dumma pappa!!!

Ibland kan pappa tydligen vara en riktig "dumming".
I alla falll enligt lille B.

En kväll skulle jag lägga sönerna och jag hade borstat tänderna på lille B. Han skuttade glatt runt naken i köket och ville inte alls gå och lägga sig.
På ren pin tji så sätter han på sig blöjan bakochfram, vilket gör att mamma ledsnar på hans tilltag och säger till honom att han minsann ska vända på blöjan och sätta på sig pyjamasen och gå och lägga sig.
Jag och M gick upp på vinden utan B.

Ingen B kommer....
Jag ropar på honom flera gånger i babyvakten, men ingen B kommer....
Till sist hör jag en bestämd röst som säger till B på skarpen att han måste gå och lägga sig.
Då kommer han till slut.

MEN....

B kommer och gråter hjärtskärande in i sovrummet. Han kommer till mig och ulkar och snyftar fram:

- "Pappa är dum!! Han kallar mig fula saker!!"
- "Jasså, vad har pappa sagt då?" undrar jag.
- "Han har kallat mig tönt, snyft, precis som, ulk, storbarna brukar, snyft, ulk, göra. Men jag är, snyft, ingen, ulk, tönt!"
Vilket jag naturligtvis håller med honom om att han inte är. Sen säger jag till honom att ta och krypa ner i sin säng och sova.
B går bort till sin säng snyftande och ulkande.
Han kryper ner i sängen, drar upp täcket och sen kommer det:

- "Mamma! Jag är ingen, snyft, tönt, ulk, fjant, snyft, eller fegis. Snyft!! Jag är, snyft ulk, bara en, snyft, vanlig, ulk, liten, snyft, människa!!"

Stackars liten!
Det kan inte vara lätt och vara 4 år och en vanlig liten människa!

Lev väl!!

/Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0