Hur bäbisar blir till!

Nyfikna 4 åringar kommer på allt möjligt och HÖR allt möjligt.

Härom sistens fick jag minsann en lektion av lille B om hur bäbisar blir till.

Vi sitt-ligger i soffan och kollar på barnkanalen han och jag när han plötsligt säger:
- "Mamma, jag vet hur man gör bäbisar."
- "Jasså, säger jag då. Hur gör man det då??"
- "Jo en pojke och en tjej står framför varandra och sen kommer det frön från pojken och sen får man vänta väldigt, väldigt, VÄLDIGT länge och sen kommer det en bäbis."
- "Jaha, men vad bra! Då vet jag också hur bäbisar blir till." Sen undrar jag stilla var i hela friden han har hört detta....

Vi fortsätter titta på tv och jag ligger nu i soffan. Då kryper B ner och lägger sig mage mot mage med mig och då frågar jag honom:

- "Men du B, blir det inga bäbisar nu när vi ligger så här?"
- "Nä! För man måste vara naken, lika naken som man är i duschen om det ska bli en bäbis." Kommer det snusförnuftigt från lille B.
- "Ok. Vad bra, då vet jag det."

Efter en stund så tittar han på mig och säger:

- "Mamma. Pappa vet inte hur man gör bäbisar, men det vet jag!"

Så gott folk bli bäbisar till enligt B.

Lev väl och god fortsättning på 2012!

/Erika

Kommentarer
Postat av: Maria

Hahaha, härliga små rackare eller ;-)

Tack för pratstunden. Alltid lika roligt att prata bort en stund men bara synd det blir så sällan.

God fortsättning på dej också så hörs vi :-)

2012-01-08 @ 07:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0