Ibland blir det fel på vokalerna.

Jag fick mig ett gott skratt här i kväll. Naturligtvis stod vår äldste son för dråpligheten. =o)

Jag har två sådana där danska troll som är ganska stora som jag fick när jag var liten. Det är en kille och en tjej. M har inte fått leka med dem utan jag har haft dem undanställda så han inte skulle komma åt dem, men det är bara att glömma det nu. Han är en liten ekorre som klättrar överallt.
Hur som helst så har jag tagit av mina troll deras original kläder för länge sedan och nu har de virkade kläder båda två.

M fick tag på pojken som av någon anledning hamnat på köksgolvet, och synade hans kläder. Han tyckte att han behövde nya byxor trollkillen.
Mormor kom upp hit och då sa M till henne:

"-Mormor kan du VÄRPA nya byxor till Beppe?"
Varvid barnets mor vek sig dubbel över plättlaggen på spisen och hoppade av skratt. Jag skulle gärna se min mamma Värpa ett par byxor!!!
Sen att trollet heter PEPPE egentligen är en annana femma.


Lev väl!!

//Erika

Kommentarer
Postat av: Mikaela

måste ju bara säga att det är otroligt roligt att läsa dina blogginlägg - jag kan se dej framför mig när du berättar alla M:s tokiga påhitt.

2008-08-18 @ 23:00:15
URL: http://pysselblomman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0