Snabb resumé över de senaste veckorna i familjen...

1) B behagade ha sönder den nya datorn medelst påsklämma modell större.

2) B behagde bli sjuk och skulle lämna urinprov. Hur lätt är det att få en ett åring att lämna urinprov? Inte alls kan jag meddela.

3) M behagade också bli sjuk och fick vara hemma från skolan. Vilket då innebär att mamma och pappa är pest efter ca. 10 minuter.

4) Jag ville inte alls bli sjuk, men blev det ändå. Tror ni maken stannade hemma och tog hand om de sjuka barnen och den sjuka hustrun? OH NOOO!

5) M gjorde pärlhalsband och lyckades tömma ut hela skålen med pärlor på golvet. Innebar 30 minuters pärlplockande för mamma och M. Samtidigt som B försökte sabotera det hela genom att sätta sig mitt bland pärlorna och vifta med händer och fötter så pärlorna yrde åt alla håll och kanter. Vilket då i sin tur innebar ett migrän anfall för mamma.

6) B får tag på mammas pärlor i miniformat och välter ut dem på golvet just som vi blivit färdiga med pärlomgång nr 1.
Detta finner av någon anledningen mormodern i huset lustigt och börjar skratta. Då blir modern i huset hysteriskt ARG och stänger in sig och gråter av ilska. Migränen förvärrades radikalt kan jag meddela.

7) Mamma tar en migrän tablett och lugnar så småningom ner sig.

8) Mamma gör misstaget och tar med sig M på scrapkurs i Lycksele. M kom inte i säng i tid och nu blir han kul att tas med imorgon bitti när han ska upp och gå till skolan. Vill någon byta???

9) Mamma har vid ett flertal tillfällen funderat att annonsera ut barnen på ebay under dessa veckor. Om någon är intresserad så lämna gärna en kommentar med nödvändig kontakt information så lovar jag att skicka barnen så fort de inte gör som jag säger och vill. Ni är garanterade en snabb leverans.

Detta var en snabb summering av mitt liv de senaste veckorna.
Hur har ditt liv varit?

Lev väl!
//Erika, mor till 2 obstinata men gulliga skitungar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0