Djurljud i massor här hemma just nu...

Att M är en riktig pratkvarn är ju inte på något sätt en hemlighet. Alla som mött honom vet vad jag snackar om...
Nu har dessutom lille B börjat försöka lite mer på allvar börja prata han med, vilket underlättar det hela för mig som tidigare fick gissa hejfriskt vad ungen menade med; "Baampaajujooo" som ett exempel. Är det någon som har rätt lösning på ordet så meddela mig gärna, jag vill gärna veta vad han säger.

I fredags var vi, B, M och jag, hem till en kompis och tittade på deras små urgulliga kycklingar. (Säger hon som lider av fågelfobi!!!!) Därav alla djurljuden här hemma just nu.
Kycklingar låter t.ex. "Piiip, pieep, pyyyp"
Kossan låter: Moooouuu
Fåret låter: "Bä bä bä
Hönan låter: Babababbaabbaaaa
Men allra roligast låter tuppen!

KU....(paus)...KUUUUUUUUUUUU

Är det nån som har en tupp som låter så?? Och då menar jag ett fjäderfä.....

När vi var och handlade härom dagen fattade jag direkt vad B menade när han sa: "GoummGoumm". Så snälla mamma köpte lite goummgoumm och gav honom.


Måste passa på och be om ursäkt att jag inte har varit så rask med att uppdatera min lilla blogg. Men det har inte varit lätt med bruten höger handled att blogga. Nu har jag iofs varit gipsfri i tre veckor men då ska man liksom hinna komma ikapp med allt som blivit liggande under tiden. Och tiden, mina vänner, går otroooooligt fort!!
Se bara på mig, förra året fyllde jag 25 och i år blev jag helt plötsligt 41!!! Vart f-n tog mitt liv vägen??? Nån som har mött det någonstans, eller rent av stulit det?? Snälla lämna tillbaka det!! Jag vill helst leva det själv...

Tack för gratulationerna!!
Jag uppskattar dem verkligen, det känns bra att ha kompisar och vänner som ni!!

Min man uppvaktade mig med ett kort han gjort alldeles själv!!
Ska försöka hinna fota det imorgon och lägga ut det här i bloggen.

Lev väl kära vänner!!

Kram
Erika

Ps Goummgoumm är tuggummi. ;o) Ds.

Kommentarer
Postat av: Kamilla

ÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEN

Jag trodde att B ätit upp modemet, eller att M klippt av sladden :D men allt har ju sin enkla förklaring!!

Vad myyyysigt att hälsa på kycklingar ...och jag tror att ditt liv och mitt liv har rymt tillsammans :( jaja, må dom skitstövlarna vara lyckliga då *skrattar*

GLAD PÅSK vännen, och 41 ...tsss.... det är ingen ålder på en kvinna ;)

2009-04-10 @ 09:33:33
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Annica H

Så härligt att se dig aktiv här i bloggvärlden igen! :) Förstår att det har varit besvärligt att "få till det" med din hand och så! ;)

Hoppas att du har haft en underbar födelsedag, och vad jag vet så fyllde du väl 26??? Eller har jag missuppfattat det hela?...



Kram Annica

2009-04-10 @ 23:17:39
URL: http://annicah.wordpress.com
Postat av: Lena B E

Vad kul att höra ifrån dig!! :D Det var ju ett litet tag sen, en vecka eller så... ;)

Va skönt att höra att du äntligen är fri från gipset!! :) Ha en underbar påskhelg! Kramar från Lena

Postat av: Wildärtan

"Goummgoumm är tuggummi" - det förstod jag faktiskt på nåt konstigt vis:-)

Jag får nog skaffa en tupp och kolla:-)

2009-04-29 @ 09:59:00
URL: http://wilderth.blogspot.com
Postat av: annkan

Man får gratulera i efterskott!



Och oj, så stor lille B blivit! Det var ju alldeles nyssens som vi hälsade på hos er och han låg där i babysittern och var alldeles...pytteliten.:-o

Som sagt- tiden går, och vi med den.:-D



Och ja, här är en som kommer ihåg M's verbala förmåga- är fortfarande djupt impad av den!



Kram till dig från mig!

2009-04-29 @ 23:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0