Och nu blir det lite reklam....

..eller Erika är en tv-oman.

Jag är en som mer än gärna sitter framför tv:n varje kväll och glor på det ena programmet efter det andra. Har man då reklamfinansierade kanaler så ser man ju en och annan reklam film också.

En ständig favorit är ju ICA:s underbara reklamfilmer med Stig och gänget. Stackars hunsade Ulf som bara har otur med tjejer, den mer än lovligt femenine Sebastian som enligt senaste filmen ska rida naken på Gotland i sommar och så den där bruden som jag inte ens brytt mig om att lära mig namnet på.

Har ni lyckats missa veckans ICA reklamfilm så tycker jag att ni ska se på tv och kolla in den.
Jag skrattade så jag kiknade första gången och jag fnissar fortfarande varje gång jag ser den.
Den är UNDERBAR!!!!!!!

En annan gammal, med betoning på "gammal",  favorit var Nescafé reklamen. Den som var liksom en följetong, Det började med ett möte på en flygplats eller nåt sånt och slutade med att de var hemma hos den ena av dem. En man och en kvinna... Jag minns att jag tyckte karln var snygg och hon såg väl inte oäven ut hon heller, men vem spanar in brudar när det finns karlar att titta på?
Det enda jag saknade var ett riktigt slut.
Vad hände sen? Fick de varandra eller var hon/han bara ute och fikade efter kaffet? Levde de lyckliga i alla sina dagar?
Jag kräver ett bra, sentimentalt slut på denna reklam!! Mailbomba Nescafé med detta krav!

En annan favorit reklam jag har, mejerinörd som jag nu är, är Bregott fabriken.
Den enda av dessa som jag faktiskt har reagerat på är den med de två kalvarna som ystert dansar runt i hagen. Så hör man en liten tjejs röst som säger:
-"När jag och Rosa blir stora ska vi också göra Bregott!"
OK........ *skeptiskt*

Enligt min mening och den biologi jag fick lära mig i skolan så finns det en väsentlig skillnad mellan pojkar och flickor.
Det är nämligen två små tjurkalvar som dansar runt på ängen, kan jag tala om.

Tror inte jag skulle vilja äta den Bregott de två producerar!!
Skulle du??

Lev väl!
//Erika

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Ahahhhahahahahahahaaaaaa trillar ned på golvet ja, jag älskar också den nya ICareklamen...men huh? jag har tydligen helt missat nescafé reklamen grååt och ned med tjurmjölk bläkk

Vi ses på lördag!!!

kraaam

2009-01-10 @ 19:55:25
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0