Får jag bjuda på en liten tårtbit??

Den går i och för sig inte att äta, men ni får njuta med ögonen i alla fall. =o)

Idén har jag fått från min DT kollega Carina som fick en tårta av sin pysslande vännina Britt-Inger.
Den kvinnan är såååå duktig! Titta gärna in i hennes blogg! (Klicka på Britt-Inger så kommer ni dit.)



Så här ser tårtan ut uppifrån.
Det är en gammal pepparkaksburk som jag klätt med papper och miljoner små blommor. Det kändes så när jag gjorde burken, men det är redan glömt. ;o)

Mottagaren är en liten kille som ännu inte har något namn, inte som jag vet i a f. =o/




De blå blommorna kommer från Wild Orchid Crafts.
Löven har jag gjort med min Nellie Snellen stans.
Bannern har jag klippt och vikt till alldeles själv. ;o)
De vita blommorna är retro blommor som jag böjt bladen på och satt ihop två olika storlekar.
Plus en liten pärla i mitten.




Så här ser den ut från sidan.
Allt ser väldigt vitt ut men är egentligen krämfärgat/gräddvitt.
Tanken är att runt kanten ska gossens namn stå, när han nu får något. ;o)

Söt är han som socker, det kan jag tala om! =o)


Detta var allt jag hade att bjuda på idag kära vänner.
Jag hoppas kunna blogga några saker till i veckan, men det beror på hur det går på jobbet... =o/


Lev väl!
Kram
Erika


Kommentarer
Postat av: Katarina K

Oj, oj, oj Erika! Vilket mästerverk!!! Den är jättefin, mycket "pillgöra" ser jag. Den lilla pojken (eller främst mamman ;) ) kommer att bli jätteglad över en så fin present! Vilken bra idé, den kanske jag lånar någon gång.



KRAM!

2010-08-01 @ 15:55:05
Postat av: Annika N

WOW va Snyggt !!! =D Duktiga du !! Ska komma förbi dig så snart jag kan nu och hämta min beställning! Den senaste tiden har varit ohhh så fullt upp ! ;) Kraaam Annika

2010-08-02 @ 08:48:58
URL: http://varainuet.blogspot.com
Postat av: Anette

Helt underbart vacker tårta du gjort.

Kram Anette

2010-08-02 @ 10:17:59
URL: http://www.scrapbooking4you.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0