Ett gott skratt förlänger livet. .....eller....??

Igår eftermiddag bestämde fadern i huset att hela familjen skulle se på skidskytte och mysa. Och hur intresserade tror ni en 6 och 2 åring är av skidskytte?? Inte alls kan jag meddela!!
De mutades med godis och chips för att vara någorlunda stilla medan mor och far satt och hejade fram de svenska damerna.

När så godis och chips var slut bestämde M att han ville spela tv-spel och det fick han göra, dock med väldigt lågt ljud.
Tyvärr så bestämde sig B för att han minsann skulle vara maskinist av tv-spelet. Det slutade med en mycket arg storebror och en ännu argare pappa. B slog av spelet, M slog på det igen.... osv....

Till slut får fadern nog och ryter i ordentligt åt lille B:
LÅÅÅÅÅÅÅÅÅT BLIIIIIIIIIIII DEEEEEEEEET DÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRRRRR!!!!!!!!!
Varpå lille B vänder sig mot sin far, sträcker ut tungan och gör ett pruttljud!

Modern (dvs jag) tar sin tillflykt till en mycket lägligt placerad barnbok, gömmer sig bakom denna och skrattar så tårarna rinner.
Snacka om att ungen har både humör och humor!!

När jag ändå är i farten tänkte jag bjuda på ännu ett alster av mitt skapande, om man nu kan kalla det för det...?

Här är det!


Denna gjorde jag på Nettan spa-träff. Jag hade bara EN (!!!!!!!) väska med mig på denna träff och fick låna alfabetet av en vänligt sinnad kvinna. Tusen tack för lånet!! Stansmaskinen fick jag låna av en vänlig kompis från Sorsele, tackelitack!

Nu ska jag ta hand om en skitblöja, för maken verkar inte vilja befatta sig med den....
Suck!

Lev väl!!

//Erika

Kommentarer
Postat av: Annika Nordenstam

hahaha... =) ja du Erika.. Det är alltid kul att se vad du skrivit i din blogg!! Och sättet som du beskriver allting på gör ju det hela så levande för läsaren.. vilket gör att man liksom "ser" scenariot framför sig !! hahaha... Du är en härlig person!! Kram/ Annika Nordenstam

2010-01-17 @ 20:24:01
URL: http://tankarochvardagsliv.blogspot.com
Postat av: Annike

Så fin den blev! :-)

2010-05-22 @ 17:57:33
URL: http://www.pyssellyckan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0