Fotografering och måttband.

Man kan beskylla mig för att vara många saker men fotogenisk är inte en av dem. Det spelar ingen roll vilken fotograf som ta bilderna. T.o.m. Bingo Rimer skulle få problem, fast det han brukar fota är väl knappast ansikten…. Likadant med Lennart Nilsson och han skulle få enorma problem med att komma igenom späcklagret för att komma åt det han brukar vilja fotografera.

 

Självförtroendet för mitt utseende är inte det allra bästa även om sönerna ibland brukar säga till mig att jag är vacker och maken tycker jag är ”het”. Ärligt talat vem skulle inte vilja se ut som någon av de heta stora modellerna i ansiktet? Kroppen kan jag behålla, men ansiktet kan jag tänka mig att byta med någon av dem. Njae förresten, jag kan nog byta kropp med dem också. ;o)

 

Härom kvällen frågade M om han inte kunde få låna kameran och fotografera lite.
-”Är det inte dags att fotografera dig snart mamma?” frågade han.
Jag frågade naturligtvis varför och sa i samma mening:
-”Men det är väl inget roligt att fota mamma som är så ful?”
Ungen säger då helt lugnt:
-”Jag vet!”

Gissa om självförtroendet fick sig en knäck som heter duga? 

Lille B har en ny favorit leksak här hemma. Pappas måttband. Ni vet ett sådant som är 3 meter långt och man drar ut och sen när man släpper det så åker det in automatiskt. Med detta mäter han allt möjligt.

Igår kväll konstaterade han att en av köksstolarna var ”kilo tillometer härifrån och dit.” =o)

 

Lev väl!

 

//Erika


Kommentarer
Postat av: Anna-Lena Öberg Karlsson

Erika, du är vacker precis som du är!!

Min lille son då ca 5 år klappade mig på magen och sa'

" Mamma, du är så feeet och fiiiin"

Det är kärlek. (Men jag skrattade så jag grät)

Kram!!

2010-11-12 @ 12:37:28
Postat av: Annika N

Hej vännen! Vet du.... från djupet av mitt hjärta... Du är vacker! Du är varm och go och superhärlig ! Du har en fantastiskt utstrålning! Så där... nu fick jag det sagt ! =) Men sen vet jag av egen erfarenhet att det inte är så lätt när ens självförtroende inte direkt är på topp......... Och det är nåt man få jobba med... (inte lätt de heller)

Men.... du har nåt särskilt Erika! Jag blir alltid glad när jag träffar dig! Va rädd om dig! Kram /Annika

2010-11-13 @ 08:48:36
URL: http://varainuet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0