Vad är egentligen normalt?

Jag var häromsistens och gjorde min allra första mammografi undersökning.
Dagarna innan var jag väl liiite orolig och hade alla möjliga konstiga idéer om hur det hela skulle gå till.
Den allra "värsta" var väl den när jag i min fantasi såg framför mig hur sköterskan kladdade fast behaget i röntgen utrustningen och sen klämde åt så hårt att behaget exploderade. I serietidnings stuk.
Jag fnissade åt det när jag väl var fastklämd i apparaturen.
Jag tror till och med jag försökte förklara min inre syn för sköterskan men jag tror inte hon förstod vad jag fnissade åt.

Härom dagen kom så brevet som innehöll svaret på undersökningen.
Jag var inte särskilt orolig så jag sprättade upp kuvertet och läste.

Glatt förklarade jag för maken att där stod det att jag var normal.
Varpå maken yttrade:
-"Det är omöjligt! Det kan omöjligt stå där att du är normal."

Jodå det stod det tyckte jag och gav honom pappret.
Då säger karl'n:

-"Här står det att resultatet var normalT och ingenting om att du är normal!"

Håhåjaja, tänk vad man får stå ut med som maka och mor i denna familj....
Frågan är den om vem utav oss som egentligen är normal. Jag röstar stenhårt på mig själv! Eller.....??

Lev väl!

//Erika

Kommentarer
Postat av: Annika N

Va skönt att allt va normalt ! Förstår om du hade svårt att hålla dig för skratt under mammografin med den bilden i huvet ! ;)Va rolig maken skulle försöka va då! =) Normal eller inte? Du är UNIK !! Kraaaam /Annika

2011-03-03 @ 20:55:24
Postat av: SJ

oh ja, visst är det "vi" som är normala ;-)

Själv har jag gjort denna undersökning ett antal gånger och eftersom mina behag inte är av modell big så har mina tankar mer varit att dom är duktiga som kan röntga både behag och rygg samtidig ;-D

Nu fortsätter jag min uppdatering av ditt kaos å det kan ju ta ett tag innan jag har bilden klar för mig :-D

2011-03-16 @ 09:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0